torsdag 14 januari 2016

Chokladmuffins

Detta var ett experiment. Jag ville göra muffins som var glutenfria och choklad verkade ju gott. Jag provade att ha kakaonibs i. Det är första gången jag använder sådana och jag trodde att de skulle smälta som choklad gör men det gjorde de inte. Så i receptet nedan förespråkar jag riktig mörk choklad istället och hoppas att det blir bättre än mitt resultat. Receptet gav ca 10 normalstora muffins.

Ingredienser:
2 ägg
1 dl farinsocker
1 dl mandelmjöl
1 dl kokosmjöl
1 tsk bakpulver
80 g hackad mörk choklad
100 g smör
1 dl kesella
2 msk mandelspån

Gör så här:
Smält smöret och blanda sedan ihop alla ingredienser utom mandelspånen.
Fyll formar fulla och inte halvfulla så som man brukar göra.
Strö mandelspån över.
Grädda i 200 grader i ca 20 minuter.
Servera gärna ljumna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar