söndag 24 mars 2019

Nu då?

Tiden går och det har faktiskt gått några månader sedan jag startade med "clean eating". Så hur har det gått då? Till en början var jag riktigt strikt och planerade och refuserade erbjudnaden. Sedan åkte vi iväg på semester till Budapest och jag försökte hålla mig lite till att äta utan mjölk och mjöl men hur enkelt är det när deras "nationalrätt" är langos. Jag mådde inte helt bra i magen den resan kan jag säga. Uppblåst och hård i magen.
Hemkommen från resan var det riktigt svårt att komma tillbaka till den strikta maten. Vågen stannade och jag har stått stilla i vikt i 1,5 månader nu. Jag har dock mått hyfsat i magen.
Ett restaurangbesök (indiskt) och dagen efter middag hos svärmor (fläskfilé för första gången och gräddsås) gjorde att jag fick riktigt ont i magen. Nu är det verkligen dags att ta itu med detta igen. Jag har lyssnat på andra som provat att ändra sin kost och de säger precis som jag att det tar lite tid innan man vänder och börjar tycka att maten smakar riktigt gott så att man kan bli sugen på den. Jag tycker själv att jag har börjat komma dit hän och jag vill verkligen äta mer clean och med det menar jag utan mjöl och mjölk samt mer vegetariskt och självklart så mycket lagat från grunden som möjligt.
Nu laddar jag för en "bra vecka" och sedan ska jag åka till min moster på Kanarieöarna och vi ska röra på oss mycket och även äta "bra mat". Hon har rekogniserat vad som finns att handla och har hittat en butik med bara ekologiska produkter och jag har bakat ett nötbröd som jag ska ta med och jag har packat en pillerburksdoserare med kryddor så att det inte blir bara salt och peppar vi kryddar maten med.
Slutklämmen är att detta inte känns som en diet för mig. Detta är sättet jag skulle vilja fortsätta äta i så stor utsträckning som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar