torsdag 18 april 2019

Currykrydda

Curryn tog slut och jag har för mig att jag själv blandade tilld en förra och det hade visst mannen också för han undrade om jag inte skulle fylla på själv. Sagt och gjort. Denna blandning blev det denna gång. Brukar inte använda mig av koriander då vi inte gillar färsk koriander men så tänkte jag att malda frön kanske smakar annorlund (de luktar ju annorlunda) så det får man ju testa. 2 kryddburkar blev det.


Ingredienser:
  • 2 msk mald koriander
  • 1 msk kanel
  • 6 hela kryddnejlikor
  • 1 msk spiskummin
  • 1 msk kardemumma 
  • 1 tsk grovmald svartpeppar
  • 0,5 tsk chiliflakes
  • 2 tsk mald ingefära
  • 4 msk mald gurkmeja

Gör så här:
Mortla chiliflakes och kryddnejlikor.
Blanda sedan ihop allt och fördela i burkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar