tisdag 28 mars 2017

Spaghettifrittata

Råkade på ett recept på spaghettifrittata. Min blev inte helt lyckad. För det första använda jag glutenfri spaghetti och det är inte detsamma och för det andra kryddade jag inte ordentligt. Jag skulle även ha haft i någon kryddig korv istället för mesig kyckling. Ja, barnvänligt blev det i alla fall och det gick att äta även om jag kryddade extra vid matbordet. 6 portioner
Ingredienser:
500 g spaghetti
vatten
salt
1 msk olja
250 g körsbärstomater
2 dl riven ost
4 ägg
2 dl mjölk
salt
svartpeppar
1 msk olja
500 g kyckling(lårfilé hade jag)
salt
svartpeppar

Gör så här:
Koka spaghettin enligt anvisningar i saltat vatten.
Skölj av den med kallt vatten.
Stek halverade tomater i olja och lägg bort dem.
Stek småbitar av kyckling i olja och krydda dem.
Lägg spaghetti och tomater över kycklingen och blanda dem.
Vispa ihop ost, ägg, mjölk och kryddor.
Häll detta över alltsammans i stekpannan.
Låt stå på medel-svag värme under ca 10 minuter.
Servera med en sallad och krydda gärna ytterligare m t ex örter som oregano, timjan och basilika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar