Planka tar lite plats i ugnen så det vill till att du dels har en varmluftsugn och dels inte har mer än 4 personer på eventet. Sedan kan man ju variera plankan som man vill men moset tycker jag är en stående del. Men du kan ju ha lax och hollandaisesås på istället för kött t ex.
Ingredienser:
Potatismos (1,5-2 port/pers)
sås (2 dl /pers)
Stekt kött (150-200g/person)
Grönsak/er (1/2 tomat, 1 brooclibukett och 0,5 dl ärtor hade jag)
Gör så här:
Gör färdigt alla delarna innan du börjar montera.
Lägg eller spritsa mos runt kanterna. Lägg på köttet och grönsakerna.
Häll sås över. Jag hade svampsås.
Tänk på att det går åt mer mos än du tror och likadant går det åt en hel del sås.
Nu kan du förvara plankorna i kylen tills gästerna kommer.
Gratinera i 20 minuter i 250 grader.
Visar inlägg med etikett -brunsås. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett -brunsås. Visa alla inlägg
tisdag 14 mars 2017
lördag 24 september 2016
Poutine
Kanadas nationalrätt är pommes med brunsås och smältost. Det var det jag tänkte göra till sonen men han ville inte ha osten så här är vår försvenskade Poutine.
Ingredienser:
Pommer frites
salt
brunsås
Ingredienser:
Pommer frites
salt
brunsås
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

