Jag är inte förtjust i omelett för jag tycker att det smakar för mycket ägg och jag gillar inte äggsmaken. Men jag testar ibland ändå och denna var riktigt bra. Apelsinerna dolda äggsmaken väl. 2 portioner.
Ingredienser:
1 msk riven ingefära
1 dl hackad salladslök eller purjolök1 finhackad röd chili
1 apelsin i bitar och sest från skalet
4 ägg
1 dl kokosmjölk
salt
150 g groddar
svartpeppar
1 msk olja
Gör så här:
Vispa ägg, kokosmjölk och salt.
Tillsätt ingefära, lök chili och sest.
Stek omeletteni oljan och servera med groddar och apelsin.
Strö över mer salt och peppar om det behövs.




