Jag hittade lite räkor i frysen och behövde göra slut på dem. I frysen hittade jag också ett öppnat paket tacobröd. Då fick det bli räkor, rödlök, creme fraiche, ägg, gurka och sallad i ett sådant bröd.
Visar inlägg med etikett -tacobröd. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett -tacobröd. Visa alla inlägg
måndag 8 oktober 2018
fredag 22 september 2017
Fisktacos
Fisktacos smakade jag på Malmöfestivalen och tänkte att det var en trevlig rätt. Mannen blev också positivt överraskad. Han smakade inte på Malmöfestivalen utan fick smaka det första gången när jag lagade det. 3-4 portioner
Ingredienser:400 g vit fiskfilé
2 ägg
1 dl vetemjöl
2 dl ströbröd
225 g frusen tärnad mango
saft från 1 lime
salt
svartpeppar
100 g sallad
groddar
6-8 tacobröd
5 dl creme fraiche
Gör så här:
Häll mangon i en skål och häll på lime, salt och peppar. Låt stå och dra i minst 1h.
Skär fiskfilén i tärningar och dubbelpanera.
Fritera i 160 grader i ca 5 minuter.
Skär salladen och fördela sedan ingredienserna på tacobröd, vik ihop och njut.
söndag 17 september 2017
Köttbullstaco
Jaha, vad fanns det för rester nu då? Det blev tacobröd med bönröra, köttbullar och ris på ett sallads blad med creme fraiche och en salsa gjord på krossade tomater, ananas, tacokrydda, salt och peppar. Riktigt gott faktiskt.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



