Visar inlägg med etikett -kefir. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett -kefir. Visa alla inlägg

söndag 22 april 2018

Banan- och hallonsmothie

Det är ju så gott med smothies. Och enkelt att göra förutom att man väcker familjen med oväsendet av mixern när man gör det så är det en underbar helgfrukost. Jag börjar med att mixa de frukter och bär jag ska ha i tillsammans med kardemumma eller kanel. Sedan flyttar jag över det i ett glas och häller på kefir, filmjölk eller naturell yoghurt och rör om. Ev kan man köra allt i mixern för att verkligen få det blandat. Här med 1 banan, 1 dl hallon, 1 tsk kardemumma och 3 dl kefir.

söndag 15 april 2018

Smoothie med hallon och kardemumma

Så enkelt att bara mixa banan, yoghurt (jag tog min kefir), hallon och ta i lite karemumma. Mättande och fräscht.

onsdag 3 januari 2018

Kefirgröt

Efter ett tips från en träningskompis gjorde jag den här grötan som skulle stå och dra över natten. Väldigt mättande.
Ingredienser:
2 dl kefir
1 msk chiafrön (helst krossade)
1 tsk nyponskalsmjöl
färska/frysta/torkade bär

Gör så här:
Blanda allt och låt stö över natten så att chiafröna kan suga åt sig vätska och få allt att tjockna.