tisdag 1 januari 2019

Clean reset fas 1, dag 1

Så idag, dagen efter en stor fest, drar jag igång min Clean reset. Kom hem klockan 3 inatt och vaknade jättehungrig klockan 6. Jag gick upp och drack två stora glas filtrerat vatten. Somnade om och vaknade klockan 9. Då gjorde jag mig en smoothie på äpple, vattenmelon och banan.
Självklart mätte jag mig och vägde mig för att ha något att utgå ifrån.
Bestämde mig för att ägna den här söndagen åt att ta hand om mig själv och hoppade därför i ett bad. Det blev hårinpackning, peeling och fotfilning. Jag rensade öronen och smorde in mig i kokosolja. Så skönt. 
Klockan 12 tog jag min förberedda buljong som var kokt på skrovet på två ekologiska kycklingar, morot, lök, havssalt och örter.
Redan kl 13 var jag hungrig igen så då fick det bli efterrätt. En smoothie på hallon, lite björnbär, avocado och vatten.
Nej, nu tänker jag ju bara på mat hela tiden. Måste sysselsätta mig. Köpa gardiner på IKEA och montera upp, sätta om lite blommor, vattning mm
Men det måste ju finnas något matigare att äta...jodå pumpa och morotssoppa och så gott det blev. Tur det blev rester som jag kan ta med till jobb imorgon.
Men vad ska jag mer ha imorgon? Filtrerat vatten, äppel- och fänkålsjuice och så då soppan. Men det kan jag inte hålla mig på en hel dag. Ananas- och kokossmoothie med chiafrön borde ju vara lite mättande i alla fall. Ja, får se hur det går imorgon. Bilden nedan visar äpple- och fänkålsjuicen, en smoothie på grönkål, gurka, te, ananas, ingefära och avocado (ingen aning om hur det kommer att smaka) och sist ananas- och kokossmoothien.

Tankar från dagen:
Kände mig hungrig hela fm och lunch men sedan gick det över. Inga kulinariska goda erfarenheter tyvärr men magen mådde bra och var lugn. Men jag har haft ont i ryggen hela dagen vilket jag inte brukar ha. Undrar om det finns något samband.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar