Detta nötbröd innehåller mestadels nötter och ägg men de känns verkligen inte sunkiga och äggiga som man kan tro. En skiva är otroligt mättande. 1 bröd
Ingredienser:300 g blandade nötter (cashew, valnötter och mandel tog jag)
400 g frö (jag tog sesem, solros och pumpa)
6 ägg
1 dl olja
1 tsk salt
Gör så här:
Kör allt i en mixer men bara så att det fortfarande är grova nötbitar kvar.
Häll i brödform.
Grädda i 1h i 160 grader.


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar