Gott men väldigt mycket jobb. Vet inte om det var värt det. Det hade kanske räckt att steka och sedan strö sesamför över vid servering? Men edmamebönor och pesto var ju enkelt och ett väldigt gott tillbehör. 2 portioner
Ingredienser:
1 kålrot
1 ägg
3/4 dl sesamfrö
salt
svartpeppar
2 msk olja
Gör så här:
Skär kålroten i stavar. Koka tills de är nästan helt mjuka.
Låt svalna innan panering.
Doppa i uppvispat ägg och panera sedan i sesamfrö blandat med salt och peppar.
Stek i oljan.


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar